Mencari Homestay Dekat UITM Permatang Pauh Penang?

Selalu  bila musim Konvo je, orang akan tanya,

“Tau tak homestay murah dekat-dekat dengan UiTM Permatang Pauh?”

Atau

“Mahal lah Hotel area Pematang Pauh, tak ada ke Homestay-homestay murah ke?”

 Jawapan pertama terlintas di fikiran

“Of course ada! Nak cari jenis macam mana?”

Selidik punya selidik, rupa-rupanya mereka ni nak cari homestay untuk bawa keluarga mereka yang datang dari jauh nak tengok anak mereka terima segulung ijazah. Ahli keluarga ramai, sah-sah nak tempeh bilik hotel kena ambil dalam 2,3 bilik. Mahal! Jadi aku pun ceritakan satu homestay ni yang memang luas! Harga pun lagi murah!

Homestay itu adalah

Hydrangea Villa Homestay Bandar Perda

HYDRANGEA VILLA Homestay Penang

Kalau nak tahu, Bandar Perda ni memang dekat sangat-sangat dengan UiTM Permatang Pauh. Ramai pelajar selalu cari rumah sewa kawasan tu, sebab kalau bangun lambat pun, tak gelabah lambat ke kelas.  Ni cuma salah satu sebab kenapa aku cadangkan Homestay Bandar Perda ni  Sebab dekat sangat-sangat dan Homestay Murah di Penang !

Homestay Murah Di Bandar Perda

Kelebihan Homestay Bandar Perda Murah Ni?

  1. Hydrangea Villa Homestay ni LUAS teramat sangat! Boleh muat sampai 10 orang! Wow! Memang sesuai sangat untuk keluarga yang ramai nak menetap. Selesa tu dah semestinya.
  2. Dengan 3 bilik tidur (kesemuanya katil “Queen) dan 3 bilik air, nak bawa saudara mara pun boleh, masing-masing boleh ada bilik sendiri.
  3. Lengkap segala keperluan asas.; Katil, kipas, dapur (kering & basah), peralatan memasak, peti ais, sabun mandi, dan lain-lain. Bawa diri sahaja! Jangan lupa pakaian korang sekali. Rasanya tu tak disediakan kot.
  4. Pernah menerima tetamu jumlah yang besar, sebesar satu bas! Masing-masing seronok je menetap di Hydrangea Villa Homestay, semua cakap selesa.
  5. Tempahan Mudah dengan hanya perlu “Whatsapp” di nombor ini + 6 011 28152711 dan membuat pembayaran deposit  50% daripada harga sewa.
  6. Harga yang berpatutan dan murah! Bermula dari RM 280 pada hari biasa dan RM 300 pada hujung minggu & Cuti Sekolah.

Homestay Bandar Perda Penang

HYDRANGEA VILLA Homestay Penang 7

Homestay Bandar Baru Perda

HYDRANGEA VILLA Homestay Penang 3

Homestay Bandar Baru Perda di Penang

Homestay Strategik di Bandar Baru Perda Penang

  • Terletak di tengah-tengah Bandar Perda
  • Kedai makan paling dekat boleh jalan kaki 5 minit sahaja!
  • Perda City Mall ( 2 minit)
  • Politeknik Seberang Perai ( 10 minit)
  • KPJ Specialist Hospital (5 minit)
  • UiTM Permatang Pauh (15 minit sahaja)
  • Jambatan Pulau Pinang (25 minit)
  • Kemudahan lain-lain seperti bank, stesen minyak, surau, dan lain-lain

Customer Homestay Murah Di Penang

Tempahan Mudah Homestay Murah di Bandar Perda

Berminat? Boleh rujuk dan hubungi melalui : –

Nota kaki : Sila tempah awal. Takut tarikh yang nak di booking tu dah penuh. Jom baca Hydrangea Villa Homestay Murah & Selesa di Pulau Pinang

Tips Lulus Peperiksaan Latihan Separa Perubatan

Peperiksaan Separa Perubatan hari ini dijalankan secara online. Amat berbeza dengan tahun-tahun terdahulu, kini peperiksaan Separa Perubatan dijalankan secara online. Soalan peperiksaan Separa Perubatan yang bakal ditanya sudah pasti berkisar tentang bidang Separa Perubatan itu sendiri. Badan yang bertanggung jawab mengendalikan program Separa Perubatan pula ialah Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) dengan kerjasama Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Malaysia (SPA).

Latihan Separa Perubatan

Tips Lulus Peperiksaan Latihan Separa Perubatan bergantung kepada persediaan anda. Disebabkan peperiksaan ini diadakan oleh Kerajaan Malaysia, anda perlu membuat persediaan dengan maklumat yang berkaitan dengan pentadbiran Malaysia, Kementerian-kementerian, Suruhanjaya-suruhanjaya Malaysia, Jabatan-jabatan kerajaan dan Agensi-agensi kerajaan. Maklumat ini amat besar dan luas jika hendak dicari dan diingati dalam masa yang singkat.

Komponen Peperiksaan Latihan Separa Perubatan

Dalam setiap peperiksaan yang diuruskan oleh SPA, ada komponen peperiksaan Separa Perubatan yang boleh dijadikan panduan untuk calon-calon peperiksaan Separa Perubatan membuat persiapan awal. Ia mengandungi 2 seksyen iaitu Pengetahuan Am dan Ujian Psikometrik. Kedua-dua seksyen perlu dijawab dengan betul dan menepati kriteria yang diperlukan oleh SPA. Anda yang terlibat dengan peperiksaan Separa Perubatan wajib lulus kedua-dua seksyen dan boleh hadir ke tapisan temuduga.

Seksyen Pengetahuan Am Peperiksaan Latihan Separa Perubatan

Bidang Separa Perubatan diuruskan oleh KKM. Oleh itu anda harus tahu apa maklumat yang berkaitan dengan KKM seperti sejarah penubuhan, misi dan visi, piagam pelanggan, carta organisasi dan perkhidmatan yang disediakan oleh KKM. Selain itu anda harus tahu beberapa perbezaan di antara hospital dan klinik. Ambil inisiatif untuk mencari maklumat mengenai rancangan-rancangan kerajaan yang berkaitan dengan kesihatan dan perubatan.

Istilah-istilah perubatan yang asas juga harus diambil kira. Anda mungkin tidak biasa dengannya tetapi ini adalah peluang yang terbaik untuk mengkaji bidang Separa Perubatan. Di antara istilah-istilah yang perlu diketahui ialah :

  1. Forensik – Pembedahan dan kajian mayat untuk memperolehi maklumat berkenaan punca kematian contohnya jenayah dan kes-kes lain
  2. Obstetrik dan Ginekologi – Perbidanan, sakit puan dan perkara berkaitan penyakit perempuan
  3. Onkologi klinikal – Penyakit kanser, terapi radiasi, terapi hormon dan kemoterapi
  4. Patologi kimia – Kajian dalam makmal berkenaan cecair badan
  5. Ortopedik – Penyakit dan pembedahan sendi dan tulang
  6. Pediatrik – Bidang khusus untuk penyakit kanak-kanak
  7. Histopatologi – Kajian tisu dan sel dalam makmal
  8. Oftalmologi – Penyakit dan pembedahan mata
  9. Nefrologi – Sakit ginjal atau buah pinggang
  10. Radiologi – Khas tentang penggunaan x-ray
  11. Gastroenterologi – Saluran pencernaan
  12. Dermatologi – Penyakit kulit
  13. Kardiologi – Jantung

Institusi-institusi penyelidikan di Malaysia yang menjalankan pengurusan dan penyelidikan dalam disiplin kesihatan am melibatkan penyakit berjangkit contohnya demam denggi, taun, malaria, mulut dan kuku dan lain-lain. Bidang ini menumpukan kepada langkah pencegahan dan rawatan kepada sesuatu penyakit yang melibatkan orang ramai.

Senarai Institusi-Institusi Kesihatan di Malaysia

  1. Institut Kesihatan Umum (IKU)
  2. Institut Penyelidikan Perubatan (IMR)
  3. Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM)
  4. Kumpulan Perubatan Johor

Seksyen Ujian Psikometrik Peperiksaan Latihan Separa Perubatan

Ujian Psikometrik turut diaplikasikan dalam bidang Separa Perubatan. Ia perlu dijawab semasa peperiksaan online Separa Perubatan, selepas calon-calon menjawab bahagian Pengetahuan Am. Ujian psikometrik ini akan digunakan untuk menapis calon-calon yang benar-benar berminat untuk menceburi bidang ini. Berdasarkan rekod yang lepas, dianggarkan 40,000 calon akan ditapis untuk memenuhi kekosongan yang kurang dari 2,000 tempat.

Ujian Psikometrik ini bakal menentukan ukuran minat dan kecenderungan calon untuk melayakkan diri masuk ke latihan Separa Perubatan. Perlu difahami bahawa bidang kerjaya ini memerlukan anda untuk bercampur, berurusan dan berkomunikasi dengan orang ramai dari pelbagai jenis pesakit dari berbeza usia. Sekiranya jawapan anda tidak cenderung kepada skop kerja sebagai anggota Separa Perubatan, berkemungkinan besar anda akan gagal dan dikeluarkan dari senarai calon untuk ujian temuduga.

Anda terpaksa menunggu setahun lagi untuk menduduki peperiksaan online Separa Perubatan. Bukankah itu satu kerugian? Jika lulus peperiksaan online tetapi gagal temuduga, anda akan dipanggil ke sesi temuduga sekali lagi. Jika awal-awal lagi sudah gagal peperiksaan, maka peluang anda untuk ditemuduga akan hilang begitu sahaja. Buatlah persediaan rapi supaya anda tidak akan menyesal nanti. Sekurang-kurangnya berusahalah supaya dapat dalam lulus peperiksaan online Separa Perubatan.

Dapatkan Rujukan Peperiksaan Online Separa Perubatan secara percuma di link berikut :

–>> http://profhariz.com/rujukan-peperiksaan-latihan-separa-perubatan/

Kaedah Pemilihan Bidang Latihan Separa Perubatan

Ramai calon Temuduga Latihan Separa Perubatan Bertaraf Diploma dan Calon  Peperiksaan Online Latihan Separa Perubatan bertanya kepada kami bagaimanakah Kaedah Pemilihan Bidang Latihan Separa Perubatan yang betul. Jadi sebelum itu apa yang anda perlu tahu adalah lebih 10 bidang latihan Separa Perubatan bertaraf diploma. Sebahagian dari calon mendapat tawaran lebih dari satu bidang.

Latihan Separa Perubatan

Kaedah Pemilihan Bidang Latihan Separa Perubatan ini akan membantu anda untuk membuat pilihan bidang berdasarkan keutamaan. Pemilihan perlu dilakukan dengan tepat dan terbaik agar anda lulus dalam Peperiksaan Separa Perubatan dan dipanggil temuduga sekaligus menjadi pelatih.

Kenapa Anda Perlu Pilih Bidang Latihan Separa Perubatan?

Ia akan menjadi perkara asas untuk panel penemuduga membuat penilaian berkenaan latihan yang anda pilih. Soalan Temuduga Separa Perubatan yang bakal ditanya bergantung pada bidang latihan pilihan anda. 10 Bidang latihan Separa Perubatan bertaraf diploma ini perlu anda pilih berdasarkan ciri-ciri seperti  berikut

  1. Minat anda
  2. Kelayakan anda
  3. Kemahiran yang ada dalam diri anda.

Pilihan yang dibuat awal-awal lagi akan memudahkan anda membuat persediaan. Dengan cara ini anda boleh menumpukan sepenuh perhatian dalam bidang yang anda pilih. Ada calon yang ditawarkan lebih dari satu bidang latihan. Maka persediaan yang perlu dilakukan ialah menyatakan Apakah pilihan bidang yang anda pilih semasa dipanggil temuduga nanti. Sebagai contoh, anda ditawarkan 3 bidang latihan :

  1. Latihan Juru X-ray
  2. Latihan Jururawat Pergigian
  3. Latihan Juruteknologi Makmal Perubatan

Oleh itu anda harus pilih satu bidang yang benar-benar diminati dan boleh dikuasai. Soalan temuduga Separa Perubatan yang bakal ditanya akan berkisar tentang bidang pilihan anda. Beritahu panel penemuduga perkara-perkara yang menyebabkan anda memilih bidang latihan tersebut berbanding latihan-latihan yang lain.

Persoalan Yang Perlu Anda Fikirkan Dalam Latihan Separa Perubatan

Adakah anda berminat untuk mengikuti Latihan Separa Perubatan dan berkhidmat dengan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM)? Jika tidak berminat, anda tidak perlu menjawab Soalan Peperiksaan Online Separa Perubatan. Jika anda hadir dan lulus peperiksaan online dan temuduga Separa Perubatan, dikhuatiri anda akan menyusahkan seperti tidak komited dalam pengajian dan cuai menjalankan tugas.

Jika tidak berminat, beri sahaja peluang kepada orang lain untuk memasuki Separa Perubatan. Jika anda memiliki keazaman dan minat yang tinggi untuk memasuki bidang ini, teruskan usaha anda. Sesudah anda menerima panggilan ke peperiksaan online Separa Perubatan, terus buat persediaan dengan pantas. Catit dalam kertas apa pelan tindakan untuk berjaya memasuki bidang Separa Perubatan.

Pelan Tindakan Lulus Latihan Separa Perubatan

Tumpukan perhatian anda kepada 2 seksyen utama dalam peperiksaan online Separa Perubatan iaitu :

  1. Pengetahuan Am Separa Perubatan
  2. Ujian Psikometrik Separa Perubatan

Ada banyak cara yang boleh anda lakukan untuk bersiap sedia bagi menghadapi Peperiksaan Online Separa Perubatan.

1. Mencari maklumat Separa Perubatan di internet. Cara ini agak lambat dan memakan masa. Anda perlu habiskan masa yang banyak untuk mencari dan mengumpulkan maklumat. Itu belum termasuk dengan lambakan atau campuran maklumat yang belum tentu berkaitan dengan Separa Perubatan. Kalau buka Facebook, tak jumpa maklumat Separa Perubatan tapi jumpa pula maklumat lain.

2. Dapatkan ebook Rujukan Separa Perubatan. Anda boleh tutup internet dan tinggalkan Facebook bagi membuat persiapan dengan segera kerana ebook tersebut mempunyai sebahagian besar maklumat yang anda perlukan untuk menghadapi peperiksaan online Separa Perubatan.

Bagaimana Nak Dapatkan Rujukan Latihan Separa Perubatan ?

Anda boleh membuat persiapan untuk peperiksaan online Separa Perubatan dengan mendaftarkan nama dan emel di laman http://profhariz.com/rujukan-peperiksaan-latihan-separa-perubatan/. Selepas mendaftar, semak semula emel anda di bahagian Inbox atau Spam Folder untuk membuat pengesahan.

Link untuk mendapatkan rujukan tersebut hanya akan diberikan menerusi emel. Kegagalan anda untuk mendaftar akan mempengaruhi keputusan untuk mendapatkan rujukan tersebut. ingat, hanya mereka yang serius untuk berjaya akan dapat memiliki ebook Rujukan Separa Perubatan.